1. Home
  2. Opprett et egendefinert filter

Opprett et egendefinert filter

Simply CRM lar deg bruke filtre eller visninger for å skille poster fra en gruppe poster og plassere dem i forskjellige skuffer.

For eksempel kan du filtrere postene i et bestemt område og tildele dem til en salgsagent som ligger innenfor samme område. Videre kan du utføre ulike operasjoner på de filtrerte postene, inkludert masseendringer, sletting, sending av e-post osv.

Slik lager du egendefinerte filtre

Nå som du har kjent deg med filtrebegrepet, la oss forklare hvordan du kan lage tilpassede filtre i Simply CRM . Du kan følge instruksjonene som blir gitt nedenfor for å lage filtre på hvilken modul du vil.

I venstre meny åpner du Salg og velger Muligheter, for eksempel. Trykk på plussymbolet ved siden av Lister-overskriften på venstre side.

I det resulterende popup-vinduet, skriv inn listeinformasjonen og velg kolonnene du vil bli vist i egendefinert visning. Husk at du ikke kan velge mer enn 15 kolonner her.

Deretter må du spesifisere vilkårene for filteret. For å gjøre jobben enklere, Simply CRM lar deg velge fra et sett med forhåndsdefinerte betingelser.

Du har to alternativer for forholdene: Alle forhold eller vilkår.

Alle betingelser bruker AND-betingelsen for å filtrere dine poster.

For eksempel Tilstand 1 OG Tilstand 2 OG Tilstand 3 Viser resultatene hvis og bare hvis ALLE forholdene er oppfylt. Hvis en tilstand ikke er tilfredsstilt, vil ingen forespørsel bli utført.

Eventuelle betingelser bruker OR-betingelsen for å filtrere dine poster.

For eksempel Tilstand 1 ELLER Tilstand 2 ELLER Tilstand 3 Viser resultatet hvis minst én betingelse er oppfylt. Hvis en spørring mislykkes, vil de andre fortsatt bli utført.

Viktig: Simply CRM aktiverer OG-tilstanden mellom Alle forhold og Vilkår som standard. Dette hjelper deg med å gruppere forholdene.

Du kan bruke forhåndsdefinerte eller egendefinerte filtreringskriterier.

Slik konfigurerer du tillatelser

Når du har opprettet et filter, må du konfigurere tillatelser for å få mest mulig ut av filteret ditt.

Satt som standard

Med alternativet Set as default kan du konfigurere filteret til å automatisk filtrere postene dine og skjule de irrelevante. Når du merker denne boksen, blir filteret gjort som standard for alle brukere i Simply CRM forekomsten.

Liste i beregninger

For å aktivere dette alternativet merker du av i boksen ved siden av Liste i beregninger. Flytt til dashbordet og gå til Add Widget> Key Metrics.

Gi visningsrettigheter

Slett en liste

For å slette en liste, åpner du bare rullegardinmenyen til høyre for listenavnene. Velg alternativet Slett.

Updated on 05/03/2019

Was this article helpful?