Lag og administrer brukere i Simply CRM

Simply CRM lar deg opprette brukerkontoer for alle dine ansatte, noe som hjelper deg å spore oppgavene deres og overvåke informasjonen deres.

Hvordan lage og administrere brukere

Det er to typer brukere i Simply CRM – administratorbrukere og standardbrukere. Du kan legge til dine ansatte som standardbrukere og få tilgang til informasjonen deres, sjekke oppgavene deres og overse fremdriften.

Viktig: Bare administratorbrukere kan opprette og administrere standardbrukere.

Følg trinnene nedenfor for å opprette en ny bruker:

Klikk på Bruker-alternativet øverst til høyre for å starte prosessen.

Trykk deretter på den grønne Legg til bruker-knappen.

Skriv inn den unike e-postadressen til brukeren i feltet Brukernavn.

Skriv inn den gyldige e-postadressen til brukeren i feltet Primær e-post.

Viktig: Brukernavnet og de primære e-postfeltene kan være identiske.

Når du oppretter en bruker, oppretter Simply CRM automatisk en ny ansattepost. Husk imidlertid følgende regler:

Hvis det allerede eksisterer en post med den samme primære e-postmeldingen, kobler Simply CRM bare til den.

I tilfelle det er flere poster med den samme primære e- Simply CRM , kobler Simply CRM bare den første.

I tilfelle det ikke er noen poster med den samme primære e-posten, oppretter Simply CRM en ny ansattepost.

Fornavn og etternavn er selvforklarende. Angi henholdsvis brukerens fornavn og etternavn.

I Passord-feltet må du opprette et passord for den nye brukeren. Passordet vil bli sendt til brukeren, og de kan endre det ved å bruke Mine Innstillinger-side.

Skriv inn passordet på nytt i feltet Bekreft passord.

Du kan merke eller fjerne merket for Administrator-boksen, avhengig av om du vil at den nye brukeren skal ha administratorrettigheter.

Rollefeltet lar deg stille inn den nåværende posisjonen til den nye brukeren.

Etter det kan du stille inn valuta, nummer, adresse og tilleggsinformasjon til den ansatte.

Trykk Lagre når du er ferdig med å legge inn all informasjonen.

Overfør eierskap

Kontoeiere kan overføre eierskapet til en administrator.

For å overføre eierskap, åpner du siden Brukere og trykker på Brukerinnstillinger-knappen øverst til høyre. Velg alternativet Endre eier fra rullegardinmenyen.

I hurtigvinduet som vises, velger du bare brukeren du ønsker å gi eierrettighetene og trykke Lagre.

I tilfelle en kontoeier flytter og endrer enheten sin, kan en administrator bruke brukeren overføre eierskapet eller merke brukeren som inaktiv.

Viktig: Husk at administratorbrukeren som endrer eierskapet til den inaktive kontoen, blir den nye kontoeieren.

Endre eierskap

Administratorbrukere kan også endre eierskapet til en ansattkonto. Hvis du ønsker å endre eierskapet til en konto, logger du på admin-kontoen din og åpner siden Brukere.

Trykk på det eneste alternativet på venstre side av brukernavnet og e-posten, og velg Slett.

En popup-boks vises og ber om bekreftelse. Etter det blir du spurt om du vil overføre postene til en annen bruker. Velg ønsket bruker og merk av for Slett bruker permanent.

Trykk Lagre.

Viktig: Når du har slettet en bruker, vil ganske Simply CRM overføre alle poster permanent til den nye brukeren.

Bekreft e-postadresse

E-postbekreftelse lar deg unngå forfalskning og ganske enkelt e-post blir sendt til spam-mappen. Alt du trenger å gjøre er å bekrefte hver e-post i CRM-forekomsten.

Husk at hver e-post bare må bekreftes en gang.

Administratorer har muligheten til å sende bekreftelsesemails for å bekrefte brukernavnet og den primære e-postadressen til hver bruker i CRM-forekomsten.

Viktig: Du kan alltid bekrefte e-posten din under Mine preferanser. Med mindre du bekrefter e-posten din, vil du ikke kunne lagre e-postinnstillingene eller sende e-postmeldinger.

Endre brukernavn

Administratorer er de eneste brukerne som har privilegiet å endre brukernavn. Hvis du vil endre et brukernavn, går du til Brukersiden og trykker på ikonet for tre prikker på venstre side av brukernavnet og e-postadressen.

Velg alternativet Endre brukernavn og skriv inn det nye brukernavnet og passordet i popup-boksen som vises. Trykk på Lagre for å sende brukeren en e-post med de nye legitimasjonene.

Slett brukere

Administratorbrukere kan slette brukere eller gjøre dem inaktive. For å gjøre dette, åpner du Brukersiden og trykker på alternativet til venstre på brukernavnet og e-posten.

Velg Slett-alternativet og la Slette permanent-boksen ikke merket hvis du bare vil gjøre brukeren inaktiv. Hvis du vil slette brukeren, merker du av for Slett permanent.

I alle fall vil du bli bedt om å overføre postene til en annen bruker. Velg ønsket bruker og trykk Lagre.

Viktig: Inaktive brukere kan aktiveres på nytt.

Importer og eksporter brukere

Simply CRM lar deg raskt importere og eksportere alle brukerne dine. For å importere brukere velger du Importer-alternativet i høyre hjørne og laster opp CSV-filen med brukerpostene.

Husk at importimporten kan mislykkes av forskjellige grunner, som vil bli oppført i importsammendraget. På denne måten kan du raskt løse problemet og laste opp problematiske poster på nytt.

Hvis du vil eksportere postene dine fra Simply CRM , åpner du Innstillinger øverst til høyre og bruker eksportalternativet.

Ofte stilte spørsmål

Ja, du kan endre den primære e-postadressen til hver bruker i CRM-forekomsten hvis du har administratorrettigheter. Åpne siden Brukere og trykk på brukeren hvis e-post du vil endre.

Simply CRM laster brukerens profilinformasjon. Trykk på Rediger-knappen og skriv inn en ny e-postadresse i feltet Primær e-post. Klikk Lagre for å bekrefte endringen.

Hvordan kan jeg aktivere en inaktiv bruker på nytt?

Åpne siden Brukere og trykk på knappen Inaktive brukere. Klikk på det eneste alternativet på venstre side av brukernavnet og e-posten, og velg alternativet Gjenopprett. Den inaktive brukeren blir automatisk flyttet til listen over aktive brukere.

Oppdatert på 12/09/2019

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler