Hvordan integrere og bruke MailChimp med Simply CRM

Simply CRM integreres med MailChimp og lar brukerne fortsette å bruke CRM-dataene sine i MailChimp, når de kjører sine e-postmarkedsføringskampanjer.

Det kraftige integrasjonssystemet til Simply gir deg rask installasjon, privilegiumkonfigurasjon og full MailChimp-integrasjon. Før du begynner å bruke MailChimp med Simply, må du imidlertid etablere en forbindelse mellom Simply og applikasjonen.

For å opprette tilkoblingen, må du:

  • Opprett en MailChimp-konto
  • Generer MailChimp-tilgangsdata for ganske enkelt
  • Lag en MailChimp-liste.

Hvordan integrere MailChimp i ganske enkelt

Slik oppretter du en MailChimp-konto

For å opprette en Mailchimp-konto, må du besøke deres offisielle nettsted på http://mailchimp.com .

Øverst til høyre hjørne, trykk på Registrer deg gratis-knappen og følg instruksjonene for å registrere en konto. Bruk en gyldig e-postadresse som du får tilgang til – du må bekrefte kontoen din før du fortsetter.

Hvordan generere MailChimp-tilgangsdata

Logg på med den nyopprettede MailChimp-kontoen, og åpne kontoprofilen.

Kontoinnstillinger i MailChimp

Velg deretter Tilbehør og API-nøkler fra rullegardinmenyen.

Trykk på Create A Key for å generere en tilgangsnøkkel som kan brukes til Simply.

Kopier URLen med koden som vises nedenfor.

Hvordan tilordne tilgangstasten

Nå åpner du forekomsten av ganske enkelt og går til Innstillinger.

Under Innstillinger velger du Andre innstillinger og MailChimp.

Skriv inn API-nøkkelen din i det aktuelle feltet, som vist nedenfor.

Trykk Lagre for å bekrefte endringene.

Hvordan lage lister i MailChimp

MailChimp bruker nå publikumsfunksjonen (tidligere kjent som lister) for å organisere e-postkontakter. En MailChimp-målgruppe inneholder alle e-postmottakere.

Du må ha minst en målgruppe (liste) i MailChimp for å kunne integrere med Simply.

Du kan opprette en målgruppe ved å åpne målgruppevinduet fra MailChimp-hovedmenyen. I det nye vinduet, trykk på Create Audience-knappen.

Hvis du ikke ser knappen, klikker du på Vis målgrupper og følger instruksjonene for å lage så mange lister du trenger. Husk at alle disse listene vil være tilgjengelige på ganske enkelt.

Hvordan synkronisere MailChimp og ganske Simply CRM

For å synkronisere MailChimp med ganske enkelt, åpner du menyen på venstre side og bruker MailChimp under fanen Markedsføring for å opprette en ny oppføring. Denne oppføringen representerer faktisk en gruppeoppføring som fungerer på samme måte som MailChimp gruppeoppføringer.

For å synkronisere postene, må du åpne detaljert visning av MailChimp-gruppen i ganske enkelt og klikke på knappen Synkroniser. Her vil du se en liste over MailChimp-målgruppene og velge den du vil synkronisere med Simply-dataene dine.

Slik fungerer synkroniseringen av MailChimp

MailChimp benytter toveis synkronisering, noe som betyr at alle kontakter i den valgte MailChimp CRM-gruppen blir synkronisert med det valgte MailChimp-publikummet. Alle kontakter fra MailChimp-publikummet blir synkronisert med MailChimp CRM-gruppen (og kontaktmodulen).

I tilfelle en abonnent bruker alternativet Avslutt abonnement i MailChimp, vil de bli fjernet fra MailChimp CRM-gruppen, men de vil forbli i MailChimp Audience etter neste synkronisering.

Hvis du sletter en kontakt fra MailChimp CRM-gruppen, blir den merket som Avmeldt i MailChimp Audience etter neste synkronisering.

Viktig: MailChimp synkroniserer bare CRM-kontaktene med angitte e-postadresser.

Hvordan håndtering av honnør fungerer i MailChimp

Leads og kontakter har et felt som heter Salutation in Simply CRM .

Når du overfører CRM-data til en MailChimp-liste for første gang, oppretter Simply Salutation-feltet, som vil bli fylt ut av alle påfølgende dataoverføringer.

Hvordan bruke MailChimp-kontakten

Vi vil forklare hvordan MailChimp Connector brukes på et spesifikt eksempel.

La oss for eksempel forestille oss at vi har opprettet en MailChimp-målgruppe kalt Tradeshow New York 08/18. Nå vil vi invitere potensielle kunder fra New York, Boston og Washington DC gjennom en masseutsendt e-postkampanje. Vi vil også bruke disse listene over potensielle kunder for fremtidige begivenheter og e-postkampanjer.

Derfor ønsker vi bare å samle listen en gang og bruke den på nytt når det er nødvendig. For å oppnå dette, følger vi trinnene som er beskrevet nedenfor:

Ved å utføre de foregående trinnene, vil vi legge til alle utsikter til MailChimp-publikummet kalt Tradeshow New York 08/18, som du kan få tilgang til ved å bruke menyen [Publikum] -> Tradeshow New York 08/16 -> [Vis kontakter].

I tillegg kan du finne hver enkelt gruppe i menyen [Publikum] -> [Vis målgruppe]. Publikum for abonnenter kombinerer i det vesentlige innholdet i de relaterte gruppene på følgende måte:

Tradeshow New York 08/13 = Boston prospects + New York prospects + Washington DC prospects.

Hvordan bruke MailChimp med Simply CRM

Når du integrerer MailChimp ved å bruke tilgangsnøkkelen, vil du kunne bruke MailChimp som en tilleggsmodul i Simply. Du kan starte med å opprette en MailChimp-gruppe ved å trykke på Legg til post-knappen i øverste høyre hjørne.

I det nye vinduet må du legge inn gruppenavnet og tildele gruppen til en bruker. Ytterligere alternativer som Gruppestatus og Gruppetype er også tilgjengelige, men de er ikke obligatoriske.

Når du skriver inn nødvendig informasjon, trykker du Lagre for å opprette gruppen.

Alternativt kan du importere poster for MailChimp-gruppen, som forklart i våre tidligere artikler .

Når du oppretter eller importerer en gruppe, vil du ha en rekke forskjellige alternativer til disposisjon i listevisningen. Du kan redigere, slette eller eksportere listen samt finne duplikater i gruppene.

I den detaljerte visningen har du enda flere alternativer, inkludert følge, redigere, synkronisere, tømme loggvisning, duplisere og slette.

Du kan bruke Synkroniser-alternativet for å synkronisere data fra MailChimp-listene til CRM-forekomsten, og omvendt. Gjennom Simply CRM kan du til og med knytte dokumenter til MailChimp-gruppene.

Når du bruker Synkroniser-knappen, vil CRM-dataene dine umiddelbart bli tilgjengelige i MailChimp, slik at du kan begynne å utføre masse e-postkampanjer fra dashbordet.

Oppdatert på 08/06/2020

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler