1. Hjem
  2. Starter
  3. /
  4. Konfigurere enkelt
  5. /
  6. Integrasjoner
  7. /
  8. Avansert funksjonalitet
  9. /
  10. Slik administrerer du e-postene dine med Mail Manager i Simply CRM

Slik administrerer du e-postene dine med Mail Manager i Simply CRM

Simply CRM har en integrert e-postklient kalt Mail Manager som lar deg utføre forskjellige handlinger – opprette kundeemner, kontakter, organisasjoner, etc. fra e-postene du mottar.

Når du matcher avsenderens e-ID med en Simply CRM post, kan du utføre flere handlinger, for eksempel legge til oppgaver, kommentarer osv.

Hvordan bruke Simply CRM Mail Manager

Trinn 1: Konfigurer den innkommende posten

Du kan konfigurere e-postleverandøren din til å sende e-post direkte til Simply CRM forekomsten. Hvis du bruker Gmail, Yahoo eller Fastmail, vil e-postservernavnet fylles ut automatisk. Hvis du imidlertid bruker en annen e-postleverandør, må du oppgi servernavnet eller IP-adressen på egen hånd.

For å konfigurere den innkommende e-postserveren, trykk på postikonet øverst til høyre. Klikk på Konfigurer postkasse og velg e-postleverandøren din i popup-vinduet.

Hvis du bruker Gmail, Yahoo eller Fastmail, blir e-postservernavnet automatisk befolket. Du trenger bare å oppgi brukernavn og passord.

Klikk Lagre for å bekrefte innstillingene.

Viktig: Hvis du får autentiseringsfeilen mens du konfigurerer Gmail-kontoen din, kan du lese denne guiden for å løse problemet.

I tilfelle du bruker en annen e-postleverandør enn Gmail, Yahoo og Fastmail, velger du alternativet Annet for feltet Velg konto.

Deretter må du legge inn all informasjon manuelt – dette inkluderer e-postservernavnet eller IP, brukernavnet, passordet, den støttede protokollen, SSL-alternativene samt sertifikatvalideringer-feltet.

Når du har skrevet inn all nødvendig informasjon, trykker du Lagre for å bekrefte de nye innstillingene.

Viktig: Simply CRM støtter bare IMAP for øyeblikket.

Trinn 2: Slik integrerer du Gmail-kontoen din

Hvis du bruker en Gmail-konto, må du konfigurere e-postinnstillingene før du kan begynne å bruke e-posten din fra Mail Manager.

Først må du la Gmail-kontoen din overstyre sikkerhetsinnstillingene for kontoen din. Du kan gjøre det ved å logge på Gmail-kontoen din og åpne innstillingene for Mindre sikker apptilgang . Bare trykk på knappen og sørg for at konfigurasjonen er satt til Tillat mindre sikre apper: PÅ.

Etter det må du aktivere IMAP for Gmail.

IMAP er en Internett-protokoll som lar e-postklienter kommunisere med e-posttjenester. Med andre ord lar det Mail Manager integrere e-postkontoen din i Simply CRM systemet.

For å aktivere IMAP, må du først logge deg på Gmail-kontoen din og trykke på tannhjulikonet øverst til høyre. Velg Innstillinger i rullegardinmenyen.

I det nye vinduet åpner du kategorien Videresending og POP / IMAP.

Bla ned til IMAP-tilgangsseksjonen og velg Aktiver IMAP.

Bildekilde: Lifewire

Trykk Lagre endringer for å oppdatere innstillingene.

Hvis du fremdeles ikke kan koble kontoen din til Mail Manager, kan du prøve å oppdatere skjermopplåsing Captcha-innstillingene i Gmail. Bare trykk på Fortsett-knappen for å endre innstillingene dine og gi tilgang til Mail Manager.

Når du har konfigurert e-postinnstillingene og konfigurert kontoen din i Mail Manager, vil du kunne bruke Simply CRM for all din e-postkommunikasjon.

Fortsett å lese for å finne ut mer om alle nyttige alternativer som du kan bruke i Mail Manager.

Trinn 3: Lag nye poster fra e-postene dine

Hvis du mottar en e-post som ikke samsvarer med e-postfeltet til en eksisterende post, kan du opprette potensielle kunder, kontakter, organisasjoner, saker, oppgaver, hendelser eller muligheter i e-posten.

Følg instruksjonene nedenfor for å gjøre det.

Åpne e-posten din. Basert på e-post-ID-en, vil oppslaget bli gjort i Relaterte poster-delen på høyre side av siden.

I tilfelle e-posten ikke samsvarer med noen poster, klikker du på rullegardinmenyen Handling og velger hvilken type post du vil legge til.

Om nødvendig kan du redigere verdiene i den resulterende popup-en. Når du er ferdig, trykker du Lagre.

I tilfelle e-posten samsvarer med en eksisterende post, vil du ha noen flere alternativer til disposisjon. Du kan knytte en oppgave, hendelse, sak eller kommentar til den. Du vil også kunne legge ved en e-post til den.

Trinn 5: Utfør tilleggsoperasjoner

Bortsett fra å utføre handlinger på innkommende e-postmeldinger, kan du utføre visse tilleggsoperasjoner fra Simply CRM Mail Manager.

For eksempel kan du sende nye e-postmeldinger, svare på og videresende e-postmeldinger, lage utkast, gruppere e-postmeldinger i forskjellige mapper osv. Du vil også ha forskjellige tilpassede filtre tilgjengelig på e-postkontoen din.

Med andre ord vil du kunne bruke Mail Manager som e-postappen din.

Slik sender du e-post

Mail Manager lar deg sende ut e-post direkte fra Simply CRM .

For å sende en e-post, åpner du Mail Manager ved å trykke på Mail-ikonet øverst til høyre. Klikk deretter på Skriv-knappen.

I den resulterende popup-vinduet vil du kunne oppgi mottaker-e-posten og søke etter e-post-IDer på tvers av poster i Simply CRM .

Du kan også legge ved filer eller bla ganske enkelt etter dokumenter som skal sendes.

Hvis du vil sende e-posten din senere, kan du lagre den som et utkast ved å trykke på Lagre som utkast.

Lagre e-postutkast i Mail Manager

Du kan bruke knappen Velg e-postmal til å bruke en tidligere lagret mal for din nåværende e-postmelding.

Når du er ferdig med å komponere e-posten, trykker du på Send e-post. Et popup-vindu vises der du forteller om e-postmeldingen din ble sendt.

E-post sendt

Viktig: Ikke glem å konfigurere den utgående serveren før du begynner å sende e-post.

Slik ser du sendte e-poster

Du kan se alle e-postmeldinger som du har sendt i den aktuelle postmappen, for eksempel [Gmail / Sendte e-poster] for Gmail-kontoer.

Hvis du bare vil se e-postmeldingene som er sendt fra CRM, må du opprette en ny e-postrapport. Du kan gjøre det ved å åpne kan åpne mappen Rapporter> E-postrapporter.

Hvis du vil finne e-postrapporter-mappen, åpner du Rapporter under Verktøy på venstre meny.

Rapporter i <span class = 'notranslate'> Bare CRM </span>

I Rapporter-modulen klikker du på E-postrapporter i venstre sidefelt.

I det nye vinduet trykker du på knappen Legg til rapporter øverst til høyre og velger Detaljert rapport.

I det nye vinduet skriver du inn rapportnavnet og velger e-poster under Primær app. Trykk deretter Neste.

Under Velg kolonner velger du følgende alternativer: E-post Dato sendt, e-postkilde, e-post opprettet tid og emner Emne. Trykk deretter Neste.

E-postkolonner i rapporter
Generer rapport i <span class = 'notranslate'> Bare CRM </span>

Denne rapporten vil nå bare inneholde e-postene du har sendt fra Simply CRM Mail Manager.

Sendt e-postrapport

Viktig: E-postene i mappen Sendt sendes ikke nødvendigvis fra Simply CRM Mail Manager. Denne mappen inneholder e-postmeldinger sendt fra alle kanaler. Følg instruksjonene våre for å konfigurere en postkasse som bare inneholder e-postmeldinger sendt fra Mail Manager.

Oppdatert på 21/06/2020

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler