1. Hjem
  2. Starter
  3. /
  4. Ofte Stilte Spørsmål
  5. /
  6. Konfigurere enkelt
  7. /
  8. Avansert funksjonalitet
  9. /
  10. Hvordan sette opp tilbakevendende salgsordrer og fakturaer i Simply CRM

Hvordan sette opp tilbakevendende salgsordrer og fakturaer i Simply CRM

Simply CRM ble bygget for å gjøre virksomheten enklere og enklere for alle. Med salgsordrer hjelper systemet vårt deg med å avlaste arbeidsbelastningen på teamet ditt og automatisere en rekke monotone oppgaver.

Ved å bare fylle ut den gjentatte fakturainformasjonen i salgsordren din, kan du automatisere hele faktureringsprosessen. Alt du trenger å gjøre er å velge gjentakelsesintervall, start- og sluttperiode for salgsordren og velge fakturastatus.

Simply CRM vil gjøre resten: plattformen oppretter automatisk og sender fakturaer til kundene dine, slik at du kan fokusere på viktigere oppgaver i organisasjonen.

For mer informasjon om hvordan du setter opp gjentatte fakturaer for abonnementer, se vår guide nedenfor.

Hvordan sette opp tilbakevendende salgsordrer

For å sette opp gjentatte fakturaer, må vi først åpne salgsordrer- appen i Simply CRM . Du kan få tilgang til salgsordrer ved å velge dem fra kategorien Lager til venstre.

I salgsordre- appen trykker du på knappen Legg til ordre øverst til venstre.

I det nye vinduet må du oppgi salgsordredetaljene. Vær oppmerksom på at følgende felt er obligatoriske:

  • Emne
  • Status
  • Organisasjonsnavn
  • Tilordnet

Hvis du ikke fyller ut de obligatoriske feltene, vil du ikke kunne opprette salgsordren din.

Deretter må du fylle ut delen om tilbakevendende faktura .

For å begynne, klikk på boksen ved siden av alternativet Aktiver tilbakevendende for å slå på gjentatte fakturaer.

Angi deretter start- og sluttperioden ved å velge to datoer mellom hvilke salgsordren vil være aktiv.

Du må også angi betalingsvarigheten, som vises på fakturaen, og fakturafrekvensen. Frekvensen bestemmer hvor ofte den gjentatte fakturaen blir sendt.

Til slutt må du velge fakturastatus, som automatisk blir gitt til alle fakturaene du genererer ved hjelp av den gjentatte salgsordren.

Viktig: Fakturastatus påvirker ikke salgsordren. Uansett hvilken status du velger, vil fakturaen bli sendt til kunden din.

Når du har angitt Tilbakevendende Faktura informasjon, bør du gå videre til adresse delen.

Her må du oppgi faktureringsadresse og leveringsadresse til din klient. Alle andre felt er valgfrie.

I neste avsnitt kan du legge til vilkårene for salgsordren din, samt en valgfri beskrivelse av bestillingen.

Til slutt må du oppgi fakturaopplysningene.

Varenavn- feltet er obligatorisk i denne delen. Du kan skrive inn produktet eller tjenesten du selger ved å skrive det ut i varenavnfeltet og klikke på det fra rullegardinmenyen. Alternativt kan du klikke på handlekurvikonet for å bla gjennom alle produktene og tjenestene du har i ditt tilfelle av Simply CRM .

Når du har valgt varen din, fylles alle andre felt ut automatisk.

Under varedetaljene ser du fakturaoppsummeringen.

Der kan du gjøre nødvendige justeringer ved å øke eller redusere prisen, avhengig av avtalen din med klienten.

Når du er ferdig med å konfigurere salgsordren, trykker du Lagre.

Du blir omdirigert til detaljvisningen av salgsordren din, hvor du kan dobbeltsjekke all informasjonen du skrev inn.

Avhengig av konfigurasjonen, vil kundene dine motta tilbakevendende fakturaer som definert i kategorien Detaljer i salgsordren din.

Oppdatert på 18/02/2021

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler