Hvordan bruke Google Kalender-integrasjonen i Simply CRM

For å hjelpe kundene våre å bruke Simply CRM i sin fulle grad, har vi implementert støtte for Google Kalender, som enkelt kan integreres i Simply. Denne artikkelen vil forklare hvordan du kan bruke alle funksjonene i Google Kalender i forekomsten av Simply CRM .

Slik konfigurerer du Google APIer

Før du begynner å bruke Google Kalender, må du konfigurere den på ganske enkelt. For å oppnå dette, må du først åpne Google API-konsollen og trykke på Velg et prosjekt øverst i venstre hjørne, som vist på skjermdumpen nedenfor.

Trykk på New Project i popup-vinduet og skriv prosjektnavnet.

Åpne den nye API-oversikten, som vist nedenfor.

I oversikten trykker du på knappen Aktiver apper og tjenester.

Velg og aktiver Google API-koden fra biblioteket.

Deretter søker du etter Kontakter API og aktiverer det.

Du kan aktivere Kontakter-API ved å trykke på den på resultatsiden og bruke Aktiver-knappen, som uthevet på bildet nedenfor.

Når du har aktivert Google Kalender API og Kontakter API, går du tilbake til prosjektoversikten. Det skal vise at du har aktivert de to API-ene i API-er og tjenester-delen.

Når du nå åpner APIer og tjenester, må du velge Credentials-fanen på venstre meny.

Velg OAuth-samtykkeskjerm under Credentials, og fyll ut detaljene. Angi simplyhq.com og ganske enkelt-crm.com som de autoriserte domenene.

Skriv inn yourcrmdomain.simply-crm.com som koblingen til hjemmesiden til applikasjonen. Her er yourcrmdomain en variabel, og du bør angi CRM-domenet du valgte da du konfigurerte CRM-forekomsten.

Etter det må du opprette OAuth-klient-ID-opplysninger.

Velg nettapplikasjon som apptype, og angi https: // {your_CRM_URL} /index.php?module=Google&view=Authenticate&service=Google som omdirigerings-URL.

Logg deg på forekomsten av Simply CRM .

Slik konfigurerer du Google Kalender i ganske enkelt

Kopier klient-ID og klienthemmeligheter, gå til CRM> Innstillinger> Konfigurasjon> Konfigurasjonsredigeringsprogram og lim inn legitimasjonene i de uthevede feltene.

Bare åpne Innstillinger og gå til utvidelser. Velg Google og logg deg på med Google-kontoen din.

Hvis du ser et sikkerhetsvarsel, åpner du Avansert-seksjonen og klikker på Gå til simple-crm.com.

Du vil bli bedt om å gi visse tillatelser til Simply CRM .

Trykk på Tillat og bekreft valget.

For å synkronisere, gå til Kalender (eller Kontakter-modulen) og åpne listevisningen. Velg Google fra utvidelser.

I det nye vinduet, trykk Synkroniser nå.

Du har nå integrert Google Kalender i Simply CRM forekomsten og synkronisert dataene.

Oppdatert på 30/11/2019

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler