1. Hjem
  2. Starter
  3. /
  4. Konfigurere enkelt
  5. /
  6. Grunnleggende funksjonalitet
  7. /
  8. Slik angir du en arbeidsflythandling for å opprette oppgaver eller hendelser

Slik angir du en arbeidsflythandling for å opprette oppgaver eller hendelser

Simply CRM lar deg angi en arbeidsflythandling for å lage oppgaver eller hendelser og tilordne dem til teammedlemmene dine for å følge opp hot leads.

I slike tilfeller utløses arbeidsflyter og oppretter en oppgave når blystatusen endres til Hot. Dette kan bare skje en gang i en salgssyklus, noe som betyr at arbeidsflytbetingelsen må stilles til: Inntil første gang betingelsen er sann.

Hvordan lage en arbeidsflyt

Hvis du vil lage en arbeidsflyt som skal utføre disse handlingene, går du til Innstillinger og velger Arbeidsflyter i rullegardinmenyen Automasjon. Trykk på knappen Ny arbeidsflyt øverst til høyre og skriv inn arbeidsflytinformasjonen.

Hvis du vil at arbeidsflyten skal utløses på potensielle poster, velger du Leads for alternativet Målmodul. Under Workflow Trigger, sjekk muligheten oppdatert, og bare første gangs betingelser er oppfylt.

Deretter må du angi en betingelse som arbeidsflyten skal utløses under. I dette tilfellet vil tilstanden være Lead Status er Hot.

Etter det må du legge til ønsket handling i arbeidsflyten. Klikk på Legg til handling og velg Opprett oppgave. Fyll ut nødvendig oppgaveinformasjon og trykk Lagre.

Du kan følge samme instruksjon og velge Opprett hendelse i rullegardinmenyen Legg til handling, i tilfelle du vil opprette en hendelse når arbeidsflyten utløses.

Oppdatert på 11/12/2019

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler