1. Hjem
  2. Konfigurere enkelt
  3. /
  4. Integrasjoner
  5. /
  6. Hvordan integrere Billy i Simply CRM

Hvordan integrere Billy i Simply CRM

Billys fakturering er et populært fakturerings- og regnskapsapplikasjon som lar bedriftseiere og ledere spore sine inntekter og utgifter. Du kan finne ut mer ved å besøke deres offisielle nettsted på Billy.dk .

Simply CRM integrerer Billys regnskapssystem fullt ut i dashbordet og gir deg en fullstendig oversikt over alle dine regnskapsdata.

Hvis du har en Billy-konto eller ønsker å sette opp Billy for ditt selskap, følg instruksjonene nedenfor. Vi hjelper deg med å sette opp en konto og integrere den i din forekomst av Simply CRM .

Fortsett å lese for mer informasjon.

Integrer Billy i Simply CRM

For å integrere Billy-kontoen din med Simply CRM , må du utføre følgende trinn:

  1. Sett opp en Billy.dk-konto
  2. Generer Billy API-nøkkelen
  3. Konfigurer Billy-kontoen din i Simply CRM

Hvordan sette opp en Billy-konto

For å integrere Billy i Simply CRM , må du først ha en aktiv Billy-konto. Hvis du har en Billy-konto, kan du gjerne hoppe over dette trinnet. Hvis ikke, følg instruksjonene nedenfor.

Besøk nettstedet Billy.dk og registrer deg for en prøvekonto ved å bruke alternativet Opret gratis bruker i øverste høyre hjørne eller bare fyll ut registreringsskjemaet i midten av hjemmesiden.

Du blir automatisk logget inn på den nye kontoen din. Skriv inn firmaets informasjon og fyll ut alle skjemaer som er nødvendige for å fullføre registreringsprosessen.

Viktig: Med mindre du er ferdig med registreringsprosessen, vil du ikke kunne få tilgang til alternativet for å generere Billy API-nøkkelen.

Hvordan generere Billy API-nøkkelen

Når du fullfører registreringen, klikker du på tannhjulikonet nederst i venstre hjørne for å åpne kontoinnstillingene. I den nye sidefeltet velger du Adgangsnøgler for å åpne API-tastene.

I det nye vinduet, trykk Opret adgangsnøgle- knappen i øverste høyre hjørne, som vist på bildet over.

I det resulterende popup-vinduet skriver du inn API-tastenavnet i Navn- feltet og trykker på Opret .

Når du trykker på knappen, vises et nytt popup-vindu med API-tasten. Kopier denne tasten og gå tilbake til Simply CRM .

Hvordan konfigurere Billy i Simply CRM

Når du logger på forekomsten av Simply CRM , går du til Innstillinger . Trykk på alternativet Andre innstillinger og velg Billys fakturering.

I Billy modulen, trykker du på Rediger-knappen og skriv inn API-nøkkel i API-nøkkel feltet. Trykk deretter Lagre for å bekrefte innstillingene dine.

Hvis du har skrevet inn riktige data, vil ikonet Status grønt.

Når du angir API-nøkkelen din, vil du kunne endre Billy-integrasjonsinnstillingene ved å bruke Rediger-knappen i øverste høyre hjørne.

Tabellen nedenfor viser alle alternativene du kan konfigurere.

Alternativnavn Alternativbeskrivelse
API-nøkkel Nøkkelen som brukes til å koble Billy-kontoen din med forekomsten av Simply CRM .
Kartlegging Kartlegging lar deg matche Simply CRM felt til Billy-kollegene for raskt å overføre dataene dine. Du kan velge mellom standard og tilpasset kartlegging.

Standard – alle felt er forhåndsinnstilt.
Egendefinert – du velger hvordan feltene skal kartlegges.
Synkroniseringsmodus Synkroniseringsmodus beskriver hvordan dataene dine blir synkronisert.

Manuell – dataene synkroniseres bare når du trykker på synkroniseringsknappen i Billy-modulen.
Automatisk – dataene synkroniseres automatisk hver tredje time, fra neste cron-oppdatering.
Synkroniser retning Synkroniseringsretning angir hvilken app som skal prioriteres når du synkroniserer data.

Simply CRM → Billy betyr at dataene vil bli synkronisert fra Simply til Billy.

Simply CRM ← Billy betyr at dataene vil bli synkronisert fra Billy til Simply CRM .

Simply CRM ↔ Billy betyr at dataene vil synkroniseres på begge måter.
Prioriteringsmodul for synkronisering av faktura og kreditnota Bestemmer hvilken modul som skal prioriteres når du synkroniserer fakturaer i Billy. Du kan velge mellom organisasjoner og kontakter her.

Organisasjoner – prioriterer fakturaer fra selskaper.

Kontakter – prioriterer personlige fakturaer.
Status Spesifiserer statusen til Billy- Simply CRM tilkoblingen. Rødt betyr at forbindelsen mislyktes og grønn betyr at forbindelsen er opprettet.

Viktig: Hvis du velger toveissynkronisering, må du angi at appen har prioritet.

Hvis du velger Send CRM-data først , blir Billy-dataene oppdatert med Simply CRM postene. Hvis du derimot velger Send Billy-data først , blir Simply CRM dataene oppdatert med Billy-postene.

Slik bruker du Billy-dataene i Simply CRM

Når du har integrert Billy-kontoen din i Simply CRM , kan du synkronisere dataene dine for bestemte moduler eller i bulk. For å synkronisere dataene dine i bulk, kan du bare gå til Billys faktureringsmodul under Innstillinger > Andre innstillinger .

I modulen trykker du på Synkronisering- knappen i øverste høyre hjørne. Alle moduler blir umiddelbart synkronisert.

Hvis du bare vil synkronisere en enkelt post, kan du utføre synkroniseringen ved å finne ønsket post i modulen. Du får tilgang til modulene dine ved å bruke menyen på venstre side.

Viktig: Billy kan bare brukes i følgende moduler – Kontakter, organisasjoner, produkter og fakturaer.

Hvis du vil synkronisere en organisasjonspost, åpner du Organisasjonsmodulen fra menyen. I listevisningen over organisasjoner trykker du på posten du trenger for å synkronisere og åpne den detaljerte visningen.

I den detaljerte visningen, trykk på Synkroniser til Billy- knappen i øverste høyre hjørne.

Et nytt popup-vindu med synkroniseringsstatus vises på skjermen.

Hvis synkroniseringen mislykkes, kan du gå tilbake til instruksjonene for å integrere Billy i Simply CRM og sørge for at du har koblet Billy-kontoen riktig.

Oppdatert på 29/05/2020

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler