1. Hjem
  2. Starter
  3. /
  4. Konfigurere enkelt
  5. /
  6. Grunnleggende funksjonalitet
  7. /
  8. Slik oppretter du servicekontrakter i Simply CRM

Slik oppretter du servicekontrakter i Simply CRM

En servicekontrakt representerer en avtale som du er pålagt å levere tjenester for et kjøpt produkt over en begrenset periode.

I henhold til de forhandlede vilkårene, må servicesenteret ditt gi kundene hjelp i løpet av den avtalte tidsperioden. Dette betyr at en servicekontrakt som garanti og forbedrer kundetilfredsheten, og hjelper deg med å bygge langsiktige forhold til kundene dine.

Opprett servicekontrakter manuelt

Du kan opprette en servicekontrakt manuelt ved å åpne Servicekontrakter-modulen fra Support-fanen til venstre-menyen.

Når du går inn i modulen, trykker du på knappen Legg til servicekontrakt øverst til høyre og angir servicekontraktdetaljene.

Klikk Lagre for å bekrefte endringene.

Feltinformasjon

Tabellen nedenfor viser informasjonen som er funnet i visningen av en servicekontrakt.

Felt Beskrivelse
Organisasjons- / kontaktnavn Hvis servicekontrakten legges til fra en faktura, tilbud, salgsordre eller innkjøpsordre, blir dette feltet automatisk oppdatert
Startdato for kontakt Servicekontrakten trer i kraft på denne datoen
Sluttdato for kontrakt Servicekontrakten slutter på denne datoen
Sporingsenhet Velg ønsket sporingsenhet fra rullegardinmenyen
Totalt antall enheter Angi nummeret på de tilbudte tjenesteforekomstene

Tabellen nedenfor forklarer informasjonen som er vist i detaljvisningen av en servicekontrakt.

Felt Beskrivelse
Brukte enheter Dette feltet oppdateres automatisk når Status-feltet er satt til Lukket
Dato for fullføring av kontrakt Dette feltet oppdateres automatisk når statusfeltet er satt til komplett eller når de brukte enhetene når totale enheter
Planlagt varighet Dette feltet oppdateres automatisk når statuskontrakten avsluttes
Faktisk varighet Total tid (beregnet i dager) tatt for å fullføre servicekontrakten
Fremgang (%) Dette feltet oppdateres automatisk når du endrer feltet Brukte enheter. Beregnet som: brukte enheter / totale enheter * 100

Rask opprette servicekontrakter

Hvis du ikke har tid til å fylle ut alle servicekontraktdetaljene, kan du bruke Quick Create-alternativet ved å trykke på plussikonet øverst til høyre og velge Servicekontrakt.

Fyll ut grunnleggende informasjon om servicekontrakten og trykk Lagre.

Import av servicekontrakter

Simply CRM lar deg importere tusenvis av servicekontrakter fra en ekstern fil på en gang. Sjekk guiden vår for import av poster for mer informasjon om hvordan du kan importere servicekontrakter.

Eksporttjenestekontrakter

Du kan også eksportere alle tjenestekontraktpostene dine til en ekstern fil hvis du noen gang trenger dem i et regneark. Følg instruksjonene nedenfor for å eksportere servicekontrakter.

Åpne hjemmesiden for Servicekontrakter ved å velge Servicekontrakter under Support-fanen til venstre-menyen.

Dette åpner et nytt popup-vindu med følgende alternativer:

Velg det foretrukne alternativet og trykk på Eksporter servicekontrakter.

Knytt servicekontrakter med andre poster

Ved å knytte servicekontrakter til andre poster, vil du få en fullstendig oversikt over alle modulrelasjoner og hele logghistorikken.

Felt Beskrivelse
Esign Documents Lar deg knytte servicekontrakter til saker
dokumenter Lar deg knytte servicekontrakter med dokumenter
Saker Lar deg koble saken registrert med en tjenesteforespørsel
aktiviteter Lar deg legge til eller koble til en tjenesteaktivitet
Arbeidsordre Lar deg liste arbeidsordrer
Oppdatert på 25/01/2020

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler