En servicekontrakt representerer en avtale som du er pålagt å levere tjenester for et kjøpt produkt over en begrenset periode.
I henhold til de forhandlede vilkårene, må servicesenteret ditt gi kundene hjelp i løpet av den avtalte tidsperioden. Dette betyr at en servicekontrakt som garanti og forbedrer kundetilfredsheten, og hjelper deg med å bygge langsiktige forhold til kundene dine.
Opprett servicekontrakter manuelt
Du kan opprette en servicekontrakt manuelt ved å åpne Servicekontrakter-modulen fra Support-fanen til venstre-menyen.
Når du går inn i modulen, trykker du på knappen Legg til servicekontrakt øverst til høyre og angir servicekontraktdetaljene.
Klikk Lagre for å bekrefte endringene.
Feltinformasjon
Tabellen nedenfor viser informasjonen som er funnet i visningen av en servicekontrakt.
Felt | Beskrivelse |
Organisasjons- / kontaktnavn | Hvis servicekontrakten legges til fra en faktura, tilbud, salgsordre eller innkjøpsordre, blir dette feltet automatisk oppdatert |
Startdato for kontakt | Servicekontrakten trer i kraft på denne datoen |
Sluttdato for kontrakt | Servicekontrakten slutter på denne datoen |
Sporingsenhet | Velg ønsket sporingsenhet fra rullegardinmenyen |
Totalt antall enheter | Angi nummeret på de tilbudte tjenesteforekomstene |
Tabellen nedenfor forklarer informasjonen som er vist i detaljvisningen av en servicekontrakt.
Felt | Beskrivelse |
Brukte enheter | Dette feltet oppdateres automatisk når Status-feltet er satt til Lukket |
Dato for fullføring av kontrakt | Dette feltet oppdateres automatisk når statusfeltet er satt til komplett eller når de brukte enhetene når totale enheter |
Planlagt varighet | Dette feltet oppdateres automatisk når statuskontrakten avsluttes |
Faktisk varighet | Total tid (beregnet i dager) tatt for å fullføre servicekontrakten |
Fremgang (%) | Dette feltet oppdateres automatisk når du endrer feltet Brukte enheter. Beregnet som: brukte enheter / totale enheter * 100 |
Rask opprette servicekontrakter
Hvis du ikke har tid til å fylle ut alle servicekontraktdetaljene, kan du bruke Quick Create-alternativet ved å trykke på plussikonet øverst til høyre og velge Servicekontrakt.
Fyll ut grunnleggende informasjon om servicekontrakten og trykk Lagre.
Import av servicekontrakter
Simply CRM lar deg importere tusenvis av servicekontrakter fra en ekstern fil på en gang. Sjekk guiden vår for import av poster for mer informasjon om hvordan du kan importere servicekontrakter.
Eksporttjenestekontrakter
Du kan også eksportere alle tjenestekontraktpostene dine til en ekstern fil hvis du noen gang trenger dem i et regneark. Følg instruksjonene nedenfor for å eksportere servicekontrakter.
Åpne hjemmesiden for Servicekontrakter ved å velge Servicekontrakter under Support-fanen til venstre-menyen.
Dette åpner et nytt popup-vindu med følgende alternativer:
Velg det foretrukne alternativet og trykk på Eksporter servicekontrakter.
Knytt servicekontrakter med andre poster
Ved å knytte servicekontrakter til andre poster, vil du få en fullstendig oversikt over alle modulrelasjoner og hele logghistorikken.
Felt | Beskrivelse |
Esign Documents | Lar deg knytte servicekontrakter til saker |
dokumenter | Lar deg knytte servicekontrakter med dokumenter |
Saker | Lar deg koble saken registrert med en tjenesteforespørsel |
aktiviteter | Lar deg legge til eller koble til en tjenesteaktivitet |
Arbeidsordre | Lar deg liste arbeidsordrer |