Hvordan integrere Xero med Simply CRM

Xero er en kraftig online regnskapsprogramvare som hjelper små bedrifter med å bedre administrere inntekter, utgifter, varelager og fakturaer. Siden lanseringen i 2010 har Xero posisjonert seg som bransjeleder for bokførere og regnskapsførere fra hele verden.

I dag kunngjør Simply CRM glede at systemet vårt integreres fullt ut med Xero for å gi en sentralisert oversikt over alle dine økonomiske data. Hvis du er klar til å integrere Xero med Simply CRM , kan du kontakte supporten vår og installere integrasjonsmodulen gratis for deg.

Hvis du allerede har Xero installert på forekomsten din, kan du fortsette å lese for å finne ut hvordan du kan synkronisere Xero-dataene dine med Simply CRM .

Viktig: Simply CRM bruker den siste modulversjonen – XTiger 0.0006 for Xero.

Hvordan generere en Xero API-nøkkel

Før du begynner å bruke Xero-postene dine i Simply CRM , må du først generere en Xero API-nøkkel, som lar oss synkronisere dataene mellom systemene.

For å få din Xero API-nøkkel, besøk Xero-nettstedet og logg inn på kontoen din.

Når du har logget på, åpner du Mine apper-siden . Trykk deretter på knappen Ny app øverst til høyre.

I det resulterende vinduet må du oppgi følgende informasjon:

Felt Informasjon
Appens navn Skriv inn ditt foretrukne appnavn her. For eksempel Simply App .
OAuth 2.0 tilskuddstype Velg Auth Code Web App for å sikre en jevn opplevelse.
URL for firma eller applikasjon Skriv inn URL-en til Simply CRM forekomsten din her.
Personvern-URL Du kan la dette feltet være tomt eller skrive inn URL-en til siden for personvernregler.
OAuth 2.0 omdirigerer URI Her må du oppgi følgende URL:
https: //instanceURL/modules/XTiger/callback.php. Erstatt instanceURL med URL-adressen til Simply CRM forekomsten. For eksempel https://simplytest.simply-crm.com/modules/XTiger/callback.php.

Når du har angitt nødvendig informasjon, klikker du i avkrysningsruten for å godta vilkårene for Xero. Trykk deretter på Opprett app- knappen nederst på siden.

Etter at du har opprettet appen, blir du ført til siden med appdetaljene, som vist nedenfor.

Her må du kopiere klient-ID-en din, generere den hemmelige nøkkelen og henvisnings-IDen (XTID).

Slik installerer og konfigurerer du Xero-appen

Som vi nevnte tidligere, vil vårt supportteam mer enn gjerne installere Xero-appen på din forekomst av Simply. Bare send oss en rask melding via live chat eller kontaktsiden vår.

Viktig: Når du har kontaktet oss med en installasjonsforespørsel, må du ta litt tid for vårt supportteam til å installere appen på din forekomst. Vi setter vanligvis opp Xero-appen innen 24 timer.

Når Xero-appen er installert på forekomsten din, må du konfigurere den. I dette trinnet må du åpne Verktøy- menyen til venstre og velge Xtiger .

Klikk på Installer- knappen for å starte installasjonsprosessen.

Åpne et nytt vindu, kopier og lim inn URL-en https: //instansename/index.php? Module = XTiger & view = List & service_set = API # . Erstatt 'instansename' med navnet på din forekomst. For eksempel https://nwl.simply-crm.com/index.php?module=XTiger&view=List&service_set=API# .

Klikk deretter på Rediger- knappen øverst til høyre.

Du må oppgi følgende informasjon her:

Felt Informasjon
Forbrukernøkkel Skriv inn Xero Client ID her.
Forbrukerhemmelighet Lim inn Client Secret-nøkkelen i dette feltet.
Service Velg Cron her.
Duplikathåndtering Velg Hopp over . Hvis du velger Legg til suffiks , vil systemet legge til en unik kontakt- eller organisasjons-ID under synkroniseringen.

Når du har skrevet inn alle nødvendige data, trykker du på Lagre- knappen øverst til høyre.

Hvis du lagrer legitimasjonen for første gang, blir du ført til et nytt skjermbilde der du må gi tilgang til Xero-kontoen din. Trykk på Tillat tilgang- knappen nederst på siden for å fortsette med integrasjonen.

Hvordan bruke Xero med Simply CRM

Når du er ferdig med å konfigurere Xero i XTiger-appen, kan du fritt synkronisere dataene dine mellom de to systemene. Hvis du er usikker på hvordan du skal utføre synkroniseringen, følg hurtigveiledningen nedenfor.

Før du begynner å synkronisere data, er det imidlertid viktig å huske på følgende merknader.

På samme måte må du sørge for at Xero og Simply CRM bruker den samme basisvalutaen før du begynner å synkronisere.

Du kan utføre en synkronisering manuelt ved å åpne Xtiger-appen via Verktøy-menyen. Bare velg modulen du vil synkronisere, og trykk på Synkroniser- knappen. Feltet Synkroniser resultater til høyre vil informere deg om synkroniseringsstatusen, som vist nedenfor.

Slik synkroniserer du Xero-poster med Simply CRM

Hvis du ønsker å synkronisere Xero-postene dine med Simply CRM , bruker du alternativene som er uthevet nedenfor. Ved å bruke disse alternativene vil du oppdatere Simply CRM dataene dine med Xero-poster.

Tabellen nedenfor beskriver hvordan hvert synkroniseringsalternativ fungerer i Simply CRM .

Alternativ Resultat
Få organisasjon fra Xero Synkroniserer Xero-data med kontakter / organisasjoner i Simply CRM .
Få faktura fra Xero Synkroniserer fakturaer fra Xero til Simply CRM . For mer informasjon, sjekk Xero-dokumentasjonen.
Få varer fra Xero Synkroniserer varer fra Xero med Simply CRM produkter.
Få kontoer fra Xero Synkroniserer kontoer fra Xero med Simply CRM .

Slik synkroniserer du ganske Simply CRM poster med Xero

Simply CRM støtter toveis synkronisering, noe som betyr at du kan oppdatere Xero-dataene dine med Simply CRM postene.

Hvis du vil synkronisere Simply CRM dataene dine med Xero, kan du bruke følgende alternativer. Ved å bruke et av alternativene som er uthevet nedenfor, oppdaterer du Xero-dataene dine med Simply CRM poster.

Den neste tabellen vil beskrive hvordan hvert av alternativene fungerer:

Alternativ Resultat
Send organisasjon til Xero Synkroniserer organisasjoner / kontakter fra bare til Xero.
Send faktura til Xero Synkroniserer Simply CRM fakturaer til Xero.
Send produkter til Xero Synkroniserer Simply CRM produkter til Xero.

Før du starter en synkronisering fra Simply CRM til Xero, bør du vurdere følgende retningslinjer og begrensninger.

Du må sørge for at Xero Status- feltet under Xero Information alltid har en verdi før du synkroniserer fakturaer. Ellers kan synkroniseringen mislykkes.

Det er for øyeblikket umulig å oppdatere eller endre Xero Status- feltet til Betalt eller annullert gjennom Simply CRM . Denne endringen må gjøres manuelt i Xero og synkroniseres til Simply. Vær oppmerksom på at dette er en systembegrensning.

Klikk deretter på Velg XeroAccounts- knappen for å velge fra de tilgjengelige Xero-kontoene. Før du trykker på denne knappen, bør du først utføre en Få kontoer fra Xero- synkronisering for å gjøre Xero-kontoene dine tilgjengelige i Simply.

Når du har valgt en Xero-konto, vises navnet på produktsiden. Deretter kan du se, redigere eller fjerne tilknytningen til kontoen etter behov.

Tilleggsfunksjoner tilgjengelig i Simply CRM

Bortsett fra Xtiger, som du kan bruke til å synkronisere dataene dine mellom Simply CRM og Xero, gir systemet vårt deg tre nyttige funksjoner til for å få mest mulig ut av Xero-integrasjonen.

Med Xtiger får du Xero-logger, Xero-kontoer og Xero-kø.

Xero Logs gir deg en listevisning av synkroniseringsresultatdetaljene, som inkluderer appnavnet, suksess / mislykket resultat, handlingslogg, flyt, CRM ID, Xero ID, feilmelding, opprettet tid og modifisert tid. Du kan bruke disse loggene for å finne ut hvorfor et bestemt synkroniseringsforsøk mislyktes.

Du finner Xero Logs ved å åpne menyen på venstre side og velge Xero Logs under Tools .

Xero-kontoer viser en listevisning av Xero-kontodetaljene som er synkronisert fra Xero. Disse detaljene inkluderer navn, kontokode, kontotype, skattetype, klasse, status, beskrivelse, opprettet tid og modifisert tid. I likhet med Xero Logs kan du få tilgang til Xero-kontoer ved å velge Verktøy fra hovedmenyen på venstre side.

Xero Queue viser en listevisning av alle poster som er planlagt for synkronisering ved hjelp av Add to Queue i XTiger-modulen.

Viktig: Xero Queue er midlertidig utilgjengelig. Vi oppdaterer artikkelen så snart Xero Queue blir funksjonell.


Vanlige spørsmål om Xero

Hvordan kan jeg deaktivere Xero-kontoen min i Simply CRM ?

Hvis du ønsker å fjerne Xero-appen fra Simply CRM , kan du gå til Simply App Store. Du får tilgang til App Store ved å velge Innstillinger > Appadministrasjon > Apper . Finn Xero-appen i butikken, og trykk på Deaktiver- knappen.

Hva vil skje med postene mine hvis jeg avinstallerer Xero fra Simply CRM ?

Postene endres ikke når du avinstallerer Xero, men du vil ikke lenger kunne synkronisere postene dine med Xero.

Jeg får stadig en feilmelding som sier: token_rejected. Hva burde jeg gjøre?

Hvis du mottar token_rejected-feilen eller en advarsel som sier eller sjekker om de angitte tokens er riktige eller ikke , kan du prøve å fjerne og godkjenne Xero-kontoen din på nytt i Simply CRM . Hvis problemet vedvarer, kan du kontakte brukerstøtten vår via live chat.

Oppdatert på 12/01/2021

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler