1. Hjem
  2. Starter
  3. /
  4. Konfigurere enkelt
  5. /
  6. Grunnleggende funksjonalitet
  7. /
  8. Hvordan sette en arbeidsflythandling for å opprette oppgaver eller hendelser

Hvordan sette en arbeidsflythandling for å opprette oppgaver eller hendelser

Simply CRM lar deg sette en arbeidsflythandling for å opprette oppgaver eller hendelser og tildele dem til teammedlemmene dine for å følge opp hot leads.

I slike tilfeller utløses arbeidsflyter og oppretter en oppgave når lead-statusen endres til Hot. Dette kan bare skje en gang i en salgssyklus, noe som betyr at arbeidsflytbetingelsen må settes til: Til første gang vilkåret er sant.

Hvordan lage en arbeidsflyt

For å opprette en arbeidsflyt som vil utføre disse handlingene, går du til Innstillinger og velger Arbeidsflyter i rullegardinmenyen Automatisering. Trykk på knappen Ny arbeidsflyt øverst til høyre, og skriv inn arbeidsflytinformasjonen.

Hvis du vil at arbeidsflyten skal utløses på potensielle poster, velger du Leads for alternativet Target Module. Under Workflow Trigger, sjekk Lead oppdatert og Only first time conditions is meted options.

Deretter må du angi en betingelse der arbeidsflyten utløses. I dette tilfellet vil tilstanden være Lead Status er Hot.

Etter det må du legge til ønsket handling i arbeidsflyten. Klikk på Legg til handling og velg Opprett oppgave. Fyll ut nødvendig oppgaveinformasjon og trykk Lagre.

Du kan følge den samme instruksjonen og velge Opprett hendelse i rullegardinmenyen Legg til handling, i tilfelle du vil opprette en hendelse når arbeidsflyten utløses.

Oppdatert på 14/03/2021

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler