Tjenester representerer vanligvis alle typer assistanse du gir kundene dine. De kan være gratis eller betalt, og de kan også sees på som ikke-lagervarer som blir gitt til kunder.
Naturligvis er det ingen servicepakker.
Opprett tjenester manuelt
I likhet med andre moduler kan du opprette tjenesteposter manuelt og legge inn detaljene deres individuelt.
For å opprette en tjeneste manuelt, åpner du Tjenester under kategorien Inventory på venstre meny og trykker på Legg til tjeneste-knappen øverst til høyre.
Fyll ut nødvendig serviceinformasjon og trykk Lagre.
Rask opprette tjenester
Hvis du trenger å opprette en tjeneste og det går tom for tid, kan du bruke hurtigopprettingsalternativet øverst til høyre.
Fyll ut serviceinformasjonen i visningen Opprett tjeneste og trykk Lagre.
Importtjenester
Hvis du allerede har en .csv- eller .vcf-fil med tjenestene dine, kan du importere den og spare tid på å opprette tjenesteposter. Følg denne guiden for å importere poster i Simply CRM .
Operasjoner du kan utføre fra listevisningen over tjenester
Tjenestes hjemmeside representerer listevisningen av alle modulposter, og den lar deg utføre følgende operasjoner:
- Søk i tjenestepostene
- Filtrer tjenester etter tilpassede kriterier
- Utfør massehandlinger, for eksempel redigere eller slette poster
- Tilpass feltoppsettet i Layout Editor
- Konfigurer arbeidsflyter ved å bruke Tjenester arbeidsflyter
- Endre valglisteverdier slik at de passer dine behov
Operasjoner du kan utføre fra detaljert visning av tjenester
Når du åpner detaljert visning av ønsket tjeneste, vil du kunne:
- Rediger eksisterende detaljer
- Velg Mer> Slett for å slette tjenesteposten
- Velg Mer> Dupliser for å opprette en kopi av tjenesteposten
- Velg Mer> Opprett tilbud for å opprette et tilbud for Tjenesteoppføringen
- Velg Mer> Opprett faktura for å opprette en faktura for Tjenesteoppføringen
- Velg Mer> Opprett salgsordre for å opprette en salgsordre for tjenesteposten
Eksporttjenester
Hvis du noen gang vil ha tjenestene dine pent oppført i form av et regneark, kan du eksportere dem fra Simply CRM .
For å eksportere tjenesteposter, åpner du Tjenestemodulen fra fanen Inventory på venstre meny.
Velg tjenestene på hjemmesiden Tjenester, trykk More-knappen og velg Eksporter. Dette åpner et popup-vindu med følgende alternativer:
I tilfelle du trenger hjelp til å forstå alternativene, er her en rask oversikt over hvert alternativ:
Velg alternativene i henhold til dine behov og trykk Export Services.
Feltinformasjon
Felt | Beskrivelse |
Tjenestenavn | Skriv inn tjenestenavnet (dette feltet er obligatorisk) |
Aktiv | Merk av i denne ruten hvis tjenesten er tilgjengelig |
Kategori | Velg kategorien tjenesten refererer til (installasjon, support osv.) |
Bruksenhet | Velg enhetstype: time, dag, forekomst |
Antall enheter | Angi antall tilgjengelige enheter |
Startdato for salg | Angi datoen da salget skal starte |
Sluttdato for salg | Spesifiser datoen da salget skal avsluttes |
Startdato for støtte | Spesifiser datoen da støtten skal starte |
Sluttdato for støtte | Spesifiser datoen da støtten skal avsluttes |
Pris | Spesifiser serviceprisen |
handler | Velg tjenesteeier fra grupper eller brukere |
Velg tjenester
Når du oppretter et tilbud, faktura eller salgsordre, kan du velge å legge til eksisterende eller nye tjenester til det.