Hvordan lage tjenester i Simply CRM

Tjenester representerer vanligvis alle typer assistanse du gir kundene dine. De kan være gratis eller betalt, og de kan også sees på som ikke-lagervarer som blir gitt til kunder.

Naturligvis er det ingen servicepakker.

Opprett tjenester manuelt

I likhet med andre moduler kan du opprette tjenesteposter manuelt og legge inn detaljene deres individuelt.

For å opprette en tjeneste manuelt, åpner du Tjenester under kategorien Inventory på venstre meny og trykker på Legg til tjeneste-knappen øverst til høyre.

Fyll ut nødvendig serviceinformasjon og trykk Lagre.

Rask opprette tjenester

Hvis du trenger å opprette en tjeneste og det går tom for tid, kan du bruke hurtigopprettingsalternativet øverst til høyre.

Fyll ut serviceinformasjonen i visningen Opprett tjeneste og trykk Lagre.

Importtjenester

Hvis du allerede har en .csv- eller .vcf-fil med tjenestene dine, kan du importere den og spare tid på å opprette tjenesteposter. Følg denne guiden for å importere poster i Simply CRM .

Operasjoner du kan utføre fra listevisningen over tjenester

Tjenestes hjemmeside representerer listevisningen av alle modulposter, og den lar deg utføre følgende operasjoner:

  • Søk i tjenestepostene
  • Filtrer tjenester etter tilpassede kriterier
  • Utfør massehandlinger, for eksempel redigere eller slette poster
  • Tilpass feltoppsettet i Layout Editor
  • Konfigurer arbeidsflyter ved å bruke Tjenester arbeidsflyter
  • Endre valglisteverdier slik at de passer dine behov

Operasjoner du kan utføre fra detaljert visning av tjenester

Når du åpner detaljert visning av ønsket tjeneste, vil du kunne:

  • Rediger eksisterende detaljer
  • Velg Mer> Slett for å slette tjenesteposten
  • Velg Mer> Dupliser for å opprette en kopi av tjenesteposten
  • Velg Mer> Opprett tilbud for å opprette et tilbud for Tjenesteoppføringen
  • Velg Mer> Opprett faktura for å opprette en faktura for Tjenesteoppføringen
  • Velg Mer> Opprett salgsordre for å opprette en salgsordre for tjenesteposten

Eksporttjenester

Hvis du noen gang vil ha tjenestene dine pent oppført i form av et regneark, kan du eksportere dem fra Simply CRM .

For å eksportere tjenesteposter, åpner du Tjenestemodulen fra fanen Inventory på venstre meny.

Velg tjenestene på hjemmesiden Tjenester, trykk More-knappen og velg Eksporter. Dette åpner et popup-vindu med følgende alternativer:

I tilfelle du trenger hjelp til å forstå alternativene, er her en rask oversikt over hvert alternativ:

Velg alternativene i henhold til dine behov og trykk Export Services.

Feltinformasjon

Felt Beskrivelse
Tjenestenavn Skriv inn tjenestenavnet (dette feltet er obligatorisk)
Aktiv Merk av i denne ruten hvis tjenesten er tilgjengelig
Kategori Velg kategorien tjenesten refererer til (installasjon, support osv.)
Bruksenhet Velg enhetstype: time, dag, forekomst
Antall enheter Angi antall tilgjengelige enheter
Startdato for salg Angi datoen da salget skal starte
Sluttdato for salg Spesifiser datoen da salget skal avsluttes
Startdato for støtte Spesifiser datoen da støtten skal starte
Sluttdato for støtte Spesifiser datoen da støtten skal avsluttes
Pris Spesifiser serviceprisen
handler Velg tjenesteeier fra grupper eller brukere

Velg tjenester

Når du oppretter et tilbud, faktura eller salgsordre, kan du velge å legge til eksisterende eller nye tjenester til det.

Oppdatert på 25/01/2020

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler