Hvordan integrere og bruke MailChimp med Simply CRM

Simply CRM integreres med MailChimp og lar brukerne fortsette å bruke CRM-dataene sine i MailChimp når de utfører markedsføringskampanjer via e-post.

Det kraftige integreringssystemet til Simply gir deg rask installasjon, privilegiekonfigurasjon og full MailChimp-integrering. Før du begynner å bruke MailChimp med Simply, må du imidlertid opprette en forbindelse mellom Simply og applikasjonen.

For å opprette forbindelsen, må du:

  • Få tilgang til MailChimp-kontoen din
  • Generer MailChimp tilgangsdata for Simply
  • Opprett en MailChimp-liste.

Hvordan integrere MailChimp i Simply

For å integrere MailChimp med Simply CRM , må du ha en aktiv MailChimp-konto. For instruksjoner om hvordan du oppretter en MailChimp-konto, vennligst besøk hjelpeseksjonen på deres offisielle nettside .

Når du har konfigurert MailChimp-kontoen din, må du generere tilgangsdata for å integrere MailChimp-dataene dine med Simply CRM .

Hvordan generere MailChimp tilgangsdata

Logg på med den nyopprettede MailChimp-kontoen din og åpne kontoprofilen din.

Kontoinnstillinger i MailChimp

Velg deretter Ekstra og API-nøkler fra rullegardinmenyen.

Trykk på Opprett en nøkkel for å generere en tilgangsnøkkel som kan brukes til Simply.

Kopier URL-en ved hjelp av koden vist nedenfor.

Hvordan tilordne tilgangsnøkkelen

Etter at du har generert tilgangsnøkkelen, bør du gå til forekomsten av Simply og åpne Innstillinger fra rullegardinmenyen for profilen.

Innstillinger i <span class = 'notranslate'> Bare CRM </span> for Time Tracker

Trykk på App Management under Innstillinger og velg Apps.

Apper under App Management i Simply

På Apps-siden finner du MailChimp-kortet og trykker på Aktiver for å slå på MailChimp-integrasjonen.

Når du har trykket på Aktiver-knappen, må du oppdatere siden for å sikre at integrasjonen er aktiv i ditt tilfelle.

Gå deretter til Andre innstillinger og velg MailChimp.

På MailChimp-siden skriver du inn API-nøkkelen i det relevante feltet, som vist nedenfor.

Alternativer for Mailchimp i <span class = 'notranslate'> Bare CRM </span>

Bortsett fra API-nøkkelen, kan du konfigurere flere MailChimp-innstillinger her. Du kan velge om du vil importere MailChimp-abonnenter som kontakter eller potensielle kunder.

Du kan også velge synkroniseringstype og spesifisere hvilken app som vil ha prioritet når du synkroniserer data. Hvis du velger MailChimp, overskriver MailChimp-dataene Simply CRM dataene i ditt tilfelle. Hvis du velger Simply CRM , blir MailChimp-kontoen din oppdatert med Simply CRM postene dine.

Synkroniseringsmodus lar deg velge om synkroniseringen skal gjøres manuelt eller automatisk. Hvis du velger Cron-alternativet, blir dataene periodisk synkronisert alene. Hvis du velger alternativet Manuelt her, må du synkronisere tiden manuelt hver gang.

Når du har konfigurert innstillingene dine, trykker du Lagre for å bekrefte endringene.

Hvordan lage lister i MailChimp

MailChimp bruker nå målgruppefunksjonen (tidligere kjent som lister) for å organisere e-postkontakter. Et MailChimp-publikum inneholder alle e-postmottakere.

Du må ha minst en målgruppe (liste) i MailChimp for å kunne integrere med Simply.

Du kan opprette et publikum ved å åpne målgruppevinduet fra MailChimp-hovedmenyen. I det nye vinduet, trykk på knappen Opprett målgruppe.

Hvis du ikke ser knappen, klikker du på Se målgrupper og følger instruksjonene for å lage så mange lister du trenger. Husk at alle disse listene vil være tilgjengelige i Simply.

Hvordan synkronisere MailChimp og Simply CRM

For å synkronisere MailChimp med Simply, åpne menyen på venstre side og bruk MailChimp under Marketing-fanen for å opprette en ny oppføring. Denne oppføringen representerer faktisk en gruppeoppføring som fungerer på samme måte som MailChimp gruppeoppføringer.

For å synkronisere postene, må du åpne detaljvisningen av MailChimp-gruppen i Simply og klikke på knappen Synkroniser. Her vil du se en liste over dine MailChimp-målgrupper og velge den du vil synkronisere med dine Simply-data.

Hvordan fungerer MailChimp-synkroniseringen

MailChimp benytter toveis synkronisering, noe som betyr at alle kontakter i den valgte MailChimp CRM-gruppen blir synkronisert med det valgte MailChimp-publikummet. Alle kontakter fra MailChimp-publikummet blir synkronisert med MailChimp CRM-gruppen (og kontaktmodulen).

Hvis du sletter en kontakt fra MailChimp CRM-gruppen, blir den merket som Avmeldt i MailChimp-målgruppen etter neste synkronisering.

Viktig: MailChimp synkroniserer bare CRM-kontaktene med angitte e-postadresser.

Hvordan hilsenhåndtering fungerer i MailChimp

Leads og kontakter har et felt som heter Salutation i Simply CRM .

Når du overfører CRM-data til en MailChimp-liste for første gang, vil Simply opprette Salutation-feltet, som fylles ut av alle påfølgende dataoverføringer.

Hvordan bruke MailChimp Connector

Vi vil forklare hvordan MailChimp Connector brukes i et spesifikt eksempel.

La oss for eksempel forestille oss at vi har opprettet et MailChimp-publikum som heter Tradeshow New York 08/18. Nå vil vi invitere potensielle kunder fra New York, Boston og Washington DC gjennom en masse-e-postkampanje. Vi vil også bruke disse listene over potensielle kunder for fremtidige arrangementer og e-postkampanjer.

Derfor vil vi bare lage listen en gang og bruke den når det er nødvendig. For å oppnå det vil vi følge trinnene som er beskrevet nedenfor:

  1. Opprett en CRM-gruppeoppføring med navnet Boston prospects og legg til alle potensielle kunder fra Boston-området til gruppen.
  2. Synkroniser denne gruppen med MailChimp-publikummet Tradeshow New York 08/18.
  3. Opprett en CRM-gruppeoppføring med navnet New York-potensielle kunder og legg til alle potensielle kunder fra New York-området til gruppen.
  4. Synkroniser denne gruppen med MailChimp-publikummet Tradeshow New York 08/18.
  5. Opprett en CRM-gruppeoppføring med navnet Washington DC prospects og legg til alle potensielle kunder fra Washington DC-området til gruppen.
  6. Synkroniser denne gruppen med MailChimp-publikummet Tradeshow New York 08/18.

Ved å utføre de forrige trinnene vil vi legge til alle potensielle kunder i MailChimp-publikummet kalt Tradeshow New York 08/18, som du kan få tilgang til ved å bruke menyen [Publikum] -> Tradeshow New York 08/16 -> [Vis kontakter].

I tillegg kan du finne hver enkelt gruppe i menyen [Målgruppe] -> [Se målgruppe]. Publikumets publikum kombinerer i hovedsak innholdet i relaterte grupper på følgende måte:

Tradeshow New York 08/13 = Boston-prospekter + New York-potensialer + Washington DC-potensielle kunder.

Hvordan bruke MailChimp med Simply CRM

Når du integrerer MailChimp ved hjelp av tilgangsnøkkelen, vil du kunne bruke MailChimp som en tilleggsmodul i Simply. Du kan starte med å opprette en MailChimp-gruppe ved å trykke på Legg til post-knappen øverst til høyre.

I det nye vinduet må du angi gruppenavnet og tilordne gruppen til en bruker. Ytterligere alternativer som gruppestatus og gruppetype er også tilgjengelige, men de er ikke obligatoriske.

Når du skriver inn nødvendig informasjon, trykker du Lagre for å opprette gruppen.

Alternativt kan du importere poster for MailChimp-gruppen, som forklart i våre tidligere artikler .

Når du oppretter eller importerer en gruppe, vil du ha en rekke forskjellige alternativer til disposisjon i listevisningen. Du kan redigere, slette eller eksportere listen, samt finne duplikater i gruppene.

Du kan bruke alternativet Synkroniser til å synkronisere data fra MailChimp-listene til CRM-forekomsten, og omvendt. Gjennom Simply CRM kan du til og med legge ved dokumenter i MailChimp-gruppene dine.

Når du bruker Synkroniser-knappen, blir CRM-dataene dine umiddelbart tilgjengelige i MailChimp, slik at du kan begynne å utføre masse-e-postkampanjer fra dashbordet.

Oppdatert på 27/04/2021

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler