Delingsregler i Simply CRM

Delingsregler spesifiserer hvilke data som alle brukere i et rollehierarki kan få tilgang til. I Simply CRM er standardtilgangen for CRM-poster satt til offentlig, noe som betyr at alle kan se alle CRM-poster.

Grunnleggende regler

Simply CRM har tre grunnleggende regler:

  1. Admin har full tilgang til alle poster, men Read Only-filer kan bare endres av CRM-systemet.
  2. Plateskapere og deres overordnede har full tilgang til poster, som definert i profilinnstillingene.
  3. På brukernivå kan profiler begrense delingsrettighetene for reglene.

Delingsmodus

Simply CRM to delingsmodus:

  1. Offentlig modus gir tilgangsprivilegier for publikum ved bruk av offentlig deling. Hvis du vil tillate bestemte brukere å skrive tilgang, bruker du de tilpassede delingsreglene.
  2. Privat modus blokkerer offentlig tilgang til poster. Du kan bruke tilpassede delingsregler for å utvide tilgangen til bestemte poster for visse brukere.

Deling av regler og tillatelser

I Simply CRM lar delingsregler deg konfigurere tillatelser for alle brukere. Tabellen nedenfor fordeler tillatelsene som er tilgjengelige i Simply CRM .

Tillatelse Beskrivelse
Privat Alle brukere kan bare få tilgang til postene som er tilordnet dem og brukerne med lavere roller i hierarkiet.
Bare lest Alle kan se alle poster, men kan ikke redigere eller slette dem.
Offentlig lese, opprette / redigere Alle kan få tilgang til alle poster og endre dem, men kan ikke slette dem.
Offentlig lese, opprette / redigere, slette Alle kan se alle poster, redigere og slette dem.

Slik konfigurerer du delingsregler

Hvis du trenger å konfigurere delingsregler i organisasjonen din, følg instruksjonene nedenfor.

Logg inn på ganske enkelt instrumentbordet og klikk på Innstillinger.

Velg Delingsregler under Brukeradministrasjon.

Bruk alternativknappene til å konfigurere delingsreglene.

Når du er ferdig med å konfigurere delingsreglene, blar du ned og trykker på Bruk nye delingsregler-knappen for å bekrefte endringene.

Viktig: Hvis du ikke trykker på Bruk nye delingsregler, blir ikke endringene lagret.

Slik konfigurerer du tilpassede delingsregler

Egendefinerte delingsregler lar brukere med lavere roller i hierarkiet få tilgang til postene til deres overordnede.

Som bruker med høyere hierarki kan du la underordnede få tilgang til postene dine, samtidig som postmodulen er privat. Du kan gi samme tilgang ved å sette delingsreglene til Offentlig, men det vil tillate alle å se postene.

Med tilpassede delingsregler tillater du bare en bestemt bruker, gruppe eller rolle å få tilgang til dine private poster.

Hvis lederen vil at salgsrepresentanten skal se postene sine, kan han sette delingsreglene til offentlig, men det vil tillate alle å se postene hans.

Ved å sette opp tilpassede delingsregler kan salgssjefen gi salgsrepresentanten eksklusive rettigheter til å se postene sine.

Følg instruksjonene nedenfor for å sette opp tilpassede delingsregler i Simply CRM .

Åpne vinduet Delingsregler ved å gå til Innstillinger> Brukeradministrasjon> Delingsregler.

Trykk på rullegardinmenyen i kolonnen Avanserte delingsregler.

Trykk på knappen Legg til tilpasset regel som vises under det valgte feltet Avanserte delingsregler.

Definer innstillingene for delingsregel i det nye popup-vinduet, og trykk Lagre.

Følgende tabell fordeler betydningen av hvert felt som kan tilpasses i popup-vinduet for tilpassede delingsregler.

Felt Beskrivelse
Registreringer av Angi hvis poster blir gjort tilgjengelige
Kan nås av Velg hvem som vil kunne få tilgang til postene
Med tillatelser Angi privilegiene til den nye brukeren

Viktig: Regler for tilpasset deling må konfigureres separat for hver modul.

Lese- og skrivetilgang lar brukerne importere / eksportere poster.

Oppdatert på 30/11/2019

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler