1. Hjem
  2. Starter
  3. /
  4. Ofte Stilte Spørsmål
  5. /
  6. Integrasjoner
  7. /
  8. Hvordan bruke MailChimp-modulen i Simply CRM

Hvordan bruke MailChimp-modulen i Simply CRM

Når du integrerer MailChimp-kontoen din med Simply CRM , får du en rekke nye funksjoner og alternativer i ditt tilfelle. Du kan synkronisere dataene dine mellom de to systemet, opprette nye kontakter, kjøre masse-e-postkampanjer samt få bedre oversikt over dataene dine.

Denne guiden vil forklare hvordan du kan få mest mulig ut av vår MailChimp-integrasjon og dekke alle funksjonene som er tilgjengelige i MailChimp-modulen.

Viktig: Hvis du er usikker på hvordan du integrerer MailChimp-kontoen din med Simply CRM , kan du se vår detaljerte guide nedenfor.

Hvordan integrere MailChimp med Simply CRM

Hvordan bruke MailChimp-modulen

Når du installerer MailChimp-modulen i Simply CRM , finner du den under Markedsføring i hovedmenyen. Bare trykk MailChimp for å åpne modulens hjemmeside.

Mailchimp-modul under Verktøy

Der finner du følgende funksjoner:

  • Toveis MailChimp-synkronisering
  • Opprette kontakter og potensielle kunder
  • Opprette eller importere MailChimp-grupper
  • Listevisning, som inkluderer alternativene: Detaljer, Rediger, Slett, Eksporter og Finn gruppeduplikater
  • Detaljvisning, som inkluderer alternativene: Legg til tag, Synkroniser, Tom loggvisning, Følg, Rediger, Slett, Dupliser
  • Legge til dokumenter i MailChimp-grupper.

Vår guide vil dekke alle tilgjengelige funksjoner og forklare hvordan du kan bruke den i tilfelle av Simply CRM .

Opprett kontakter eller potensielle kunder

Data synkroniseres fra MailChimp-publikummet ditt til Simply CRM , og omvendt. Under synkroniseringen oppretter synkroniseringen automatisk kontakter eller leads, avhengig av konfigurasjonen av MailChimp-modulen.

Du kan få tilgang til innstillingene ved å gå til Innstillinger > Andre innstillinger > Mailchimp .

Hvis du velger Kontakter , opprettes MailChimp-abonnenter som kontakter i Simply CRM . Alle kontakter relatert til en gruppe vil vises i Kontakter- fanen i gruppen deres, samt i Kontakter- modulen.

Hvis du velger Leads, blir MailChimp-abonnenter opprettet som potensielle kunder i Simply CRM . Postene vises i Leads- modulen, hvorfra du kan flytte dem til Kontakter senere.

Opprett eller legg til en MailChimp-gruppe

Du kan opprette eller legge til en MailChimp-gruppe ved å klikke på Legg til post- knappen øverst til venstre.

Når du klikker på knappen, blir du sendt til en ny side, der du må oppgi informasjonen om MailChimp-gruppen, som vist på bildet nedenfor.

For å opprette MailChimp-gruppen din, må du oppgi informasjon i de obligatoriske feltene med tittelen Group Name and Assigned To .

Gruppetype , gruppestatus og beskrivelse fungerer som valgfrie beskrivelser her, og du kan la dem være tomme.

Trykk på Lagre når du er ferdig med å legge til informasjonen.

Du blir omdirigert til hjemmesiden til modulen der du vil se listevisningen av alle MailChimp-grupper i ditt tilfelle av Simply CRM .

Importer en MailChimp-gruppe

Hvis du ønsker å importere MailChimp-gruppen din fra en ekstern fil, klikker du på Mer- knappen ved siden av Legg til post på modulens hjemmeside. Velg Importer fra rullegardinmenyen.

Dette vil føre deg til Importer MailChimp- siden vist nedenfor.

Her må du først velge CSV-filen du vil laste opp fra datamaskinen din.

Når du finner og velger filen din, må du fylle ut de gjenværende feltene på siden:

  • Har overskrift – Merk av eller fjern merket for denne ruten avhengig av om filen din inneholder en overskriftsrad.
  • Tegnkoding – Velg kodingsformatet du vil bruke. Vi anbefaler å beholde standardformatet UTF-8.
  • Avgrenser – Velg hvilket symbol som skal brukes som skilletegn i filen din. Hold kommavalget valgt for CSV-filer.

Når du fyller ut alle nødvendige detaljer, klikker du på Neste- knappen for å fortsette til fanen Dupliser håndtering .

Her må du spesifisere samsvarende felt og bestemme hvordan systemet skal håndtere dupliserte data.

Når du er ferdig med å konfigurere dupliserte håndteringsinnstillinger, trykker du Neste for å gå til kategorien Feltkarting .

I dette trinnet må du velge hvordan CSV-dataene skal tilordnes Simply CRM postene. Forsikre deg om at alle valgte felt har verdier.

Klikk deretter på Importer .

Du skal snart motta en MailChimp-importrapport sammen med sammendraget.

Hvis du fortsatt ikke er sikker på hvordan du importerer poster til Simply CRM , anbefaler vi vår detaljerte guide om import av poster:

Hvordan importere poster i Simply CRM

Listevisningen av MailChimp-modulen

Startsiden for MailChimp-modulen fungerer som en listevisning av alle postene dine. Fra listevisningen kan du bruke følgende funksjoner: Detaljer , Rediger , Slett , Eksporter og Finn gruppeduplikater .

Trykk på de tre punktene ved siden av en MailChimp-post for å avsløre en rullegardinmeny med følgende alternativer:

Hvis du trykker på Mer- knappen øverst til høyre, finner du følgende alternativer:

  • Eksport – Lar deg eksportere listen over Mailchimp-grupper; du kan velge å eksportere alle poster, den gjeldende siden eller bare de valgte postene i CSV- eller Excel-format.
  • Finn duplikater – Lar deg angi et trefffelt og kjøre en sjekk for å finne dupliserte poster i listevisningen.

Den detaljerte visningen av MailChimp-modulen

For å få tilgang til detaljvisningen i MailChimp-modulen, trykk ganske enkelt på en hvilken som helst post i listevisningen (dvs. modulens hjemmeside). I den detaljerte visningen finner du følgende alternativer:

  • Legg til tag
  • Synkroniser
  • Tom loggvisning
  • Følg
  • Redigere
  • Slett
  • Duplisere

Alternativet Legg til tagg finnes øverst i venstre hjørne, og det lar deg tilordne koder til MailChimp-posten, noe som hjelper deg med å organisere kontaktene dine bedre.

Legg til-tag-til-MailChimp-post v2

Synkroniser lar deg synkronisere den valgte posten med MailChimp. Posten vil bli lagt til synkroniseringskøen, og når synkroniseringen er ferdig, vil feltene Siste synkronisering og MailChimp-synkroniseringshistorikk motta nye verdier.

Tom Log Display- funksjonen fjerner alle data fra feltet MailChimp Synchronization History .

Med alternativet Følg kan du holde øye med den valgte MailChimp-posten. Bytt denne knappen hvis du vil merke posten med et stjernesymbol i listevisningen.

Følg- alternativet er også tilgjengelig i Kontakter-modulen. Når du følger en post, blir den markert med en stjerne i listevisningen, som vist nedenfor.

Med Edit kan du tilpasse posten og endre dataene. Dette alternativet gjør at du kan redigere følgende felt ved å trykke på Rediger eller på blyantikonet ved siden av feltene: Gruppenavn, Gruppe Status, Gruppetype, tildelt og Beskrivelse.

Under Mer- knappen finner du alternativene Slett MailChimp Group og Duplicate .

Bruk alternativet Delete MailChimp Group hvis du vil fjerne gruppeposten permanent fra forekomsten av Simply CRM .

Duplikat vil klone posten med alle dataene.

Legg til dokument i MailChimp-gruppen

Du kan bruke Documents- widgeten i Simply CRM til å legge ved en dokumentfil med en MailChimp-gruppe. Dokumenter- widgeten har to alternativer:

  • Velg dokument – Lar deg velge et eksisterende dokument og legge det til den valgte MailChimp-gruppen.
  • Nytt dokument – Lar deg laste opp et dokument fra enheten, lenke en fil-URL eller opprette et nytt dokument og knytte det til den valgte posten.

Trenger du fortsatt hjelp med MailChimp-integrering? Ikke nøl med å kontakte support via Live Chat eller e-post.

Oppdatert på 26/01/2021

Var denne artikkelen til hjelp?

Relaterte Artikler